خشک کن های جریان پیوسته نواری

خشک کن های جریان پیوسته نواری

خشک کن های جریان پیوسته نواری

خشک کن های جریان پیوسته نواری

در زمانی که حجم محصول اولیه زیاد باشد، به نوعی سیستم پیوسته نیاز است تا در بازه زمانی مشخصی (معمولاً کم تر از 10 ساعت)حجم معینی از میوه ها یا سبزی های خلال شده، برش خورده یا خردشده را در محدوده دمایی تعریف شده خشک
کند و به رطوبت مجاز برساند. برای این منظور در مقیاس های صنعتی از خشک کن های جریان پیوسته نواری استفاده می شود . خشک کن های پیوسته نواری معمولاً برای موادی به کار می روند که زمان خشک شدن آنها طولانی نباشد. برتری این خشک کن ها نسبت به انواع تونلی و کابینتی عبارت است از:

مزایای خشک کن ها نواری

– پیوستگی کامل خط تولید؛- یکنواختی مناسب کیفیت محصول نهایی؛  نیاز بسیار کم به نیروی انسانی. این خشک کن ها در طرح های مختلف یک، دو، سه یا چهار و پنج طبقه با ابعاد و ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می شوند. در خشک کن های پیوسته نواری نیز عموماً نواحی حرارتی مستقلی تعریف می شود تا بر اساس آن بتوان منحنی دقیق کاهش رطوبت برحسب زمان را دنبال کرد و از افزایش غیرمجاز دمای محصول که می تواند کیفیت آن را تحت تأثیر قرار دهد، جلوگیری کرد. بستر حرکت ماده مرطوب می تواند صفحه مشبک،

 

توری بافته شده استیل، توری پلیمری یا گالوانیزه باشد. جریان هوای موردنیاز را مولدهای هوای گرم با دمای کنترل شده تأمین می کنند. انرژیِ مولدهای حرارتی از گاز طبیعی یا گازوئیل و گاهی برق تأمین می شود. در برخی مواقع نیز از مبدل های گرم کننده که در داخل آنها بخار داغ وجود دارد، به عنوان منبع حرارتی استفاده می شود. مکانیزم عملکرد دستگاه خشک کن جریان پیوسته نواری بدین صورت است که محصول از دریچه ورودی دستگاه که در قسمت بالایی قرار دارد، وارد دستگاه می شود و بر روی یک تسمه مشبک نقاله با سرعت بسیار کم قرار می گیرد.

نحوه ی عملکرد

با حرکت نقاله محصول به سمت جلو پس از اینکه به انتهای تسمه نقاله اول رسید، بر روی تسمه دوم که در جهت عکس تسمه اول حرکت می کند، ریخته می شود. محصول به همین صورت از طریق آخرین تسمه نقاله از دستگاه خارج می شود. این نکته شایان ذکر است که دستگاه های خشک کن جریان پیوسته نواری دو تا سه ناحیه دمایی دارند. در ناحیه اول که نزدیک به محل ورودی محصول است، دما بیش تر است و بتدریج در ناحیه های بعدی دما کم تر می شود. از همین رو، در نزدیکی محل خروجی، دمای هوای دستگاه در کم ترین مقدار، تعریف شده است. معمولاً تعداد تسمه های انتقال در خشک کن جریان پیوسته نواری بین چهار تا پنج تسمه نقاله است.

 

 

خدمات ویژه ی تام صنعت

دستگاه خشک کن تک کابین

هر آنچه که باید درباره ی میوه خشک بدانید

دستگاه خشک کن

خشک کن سه کابین پلاس

خشک کن دو کابین پلاس

تلاش ما در این مجموعه همواره بیان مطالب و اطلاعات مفید برای شما همکاران و دنبال کنندگان عزیز بوده است

درباره ی ما

شرکت ماشین سازی تام صنعت تولید کننده دستگاه های هوشمند خشک کن دارای کنترل دما و رطوبت  و زمان

جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی با xps با دانسیته ی بالا

آموزش و پشتیبانی در کار با دستگاه تهیه میوه تازه و فرآوری و فروش میوه خشک از صفر تا صد

درارای یک سال ضمانت بی قید و شرط

ده سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش

مارا به دوستان خود معرفی کنید

بزای مشاوره با ما تماس بگیرید

09126351269    مهندس طیب لی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.