جدا کردن قسمت های اضافی میوه برای خشک کردن

جدا کردن قسمت های اضافی میوه برای خشک کردن

جدا کردن قسمت های اضافی میوه برای خشک کردن

جدا کردن قسمت های اضافی میوه برای خشک کردن

قسمتهایی که معمولا به هنگام فرآ یند میوه ها باید از آنه ا جدا شوند ع بارت اند از : غلاف، پوسته ، دم یا ساقه ، هسته، تخمدان، پوست (انواع میوه ها)، مغز (آناناس) و به طور کلی قسمتهاي نامناسب یا صدمه دیده . اکثر عملیات فوق ممکن است با دست انجام می شود. ولی امروزه ماشین آلات گوناگونی براي این کار در دسترس هست . در کارخانه هاي پیشرفته تبدیل یا فرآوري مواد غذایی، این عملیات به طور وسیعی به صورت مکانیکی انجام می شود . البته نوع کار این دستگاهها بستگی به نوع محصول مورد عمل دارد. جدا کردن ساقه (ساقه گیري): دم یا ساقه و قطعات دیگر متصل به میوه ممکن است با دست یا دستگاههاي مکانیکی جدا شود . این دستگاه متشکل از غلتکهاي لاستیکی است که به طور مایل و جفت نصب شده اند و گردش آنها در جهت عکس یکدیگر است .

محصول در حالی که به طرف پائین در حرکت است ساقه ها و زوائدش با این غلتکها کشیده و جدا می گردد . دستگاه دیگري که براي محصولاتی نظیر گیلاس مورد استفاده قرار می گیرد به صورت استوا نه دوار می باشد که در سطح خارجی آ ن محفظه هاي متعدد به اندازه گیلاس ساخته شده است دانه هاي گیلاس در حین چرخش استوانه طوري در محفظه قرار می گیرند که دم آنها به طرف خارج قرار می گیرد . سپس با چرخش استوانه، دانه ها از زیر یک برس سرتاسري عبور می کنند برس مزبور دم گیلاس را جدا می کند. جدا کردن تخمدان، و هسته گیري : جدا کردن هسته میوه هاي آلویی و تخمدان گیري میوه هاي سیبی، ممکن است با دست یا با ماشین صورت گیرد .

جدا کردن هسته های بزرک

هلو مخصوصا هلوي هسته چسبیده بعد از دو نیم شدن، با دستگاه مکانیکی هسته گیري می شو د. براي این کار انواع مختلف ماشینها موجود است . این عمل امروزه در مورد زردالو نیز رایج است. ماشینهایی که جدا کردن تخمدان و پوست گیري سیب را به طور همزمان انجام می دهند امروزه به طور گسترده مورد استفاده هس تند این کار در آ مریکا در مورد گلابی نیز انجام می شود ولی غالبا در جاهاي دیگر جدا کردن تخمدان گلابی با دست انجام می گیرد .

پوست سخت آناناس و مغز وسط آن را با دستگاهی به نام جیناکا جدا می سازند . ولی هر یک از این دستگاهها فقط می تواند میوه هایی را بپذیرد که از لحاظ اندازه یکنواخت باشند . بنابراین براي پوست و مغز گیري آناناس با اندازه هاي مختلف چندین واحد از این ماشینها لازم خواهد بود.

خشک کردن گیاهان دارویی

خدمات ویژه ی تام صنعت

دستگاه خشک کن تک کابین

هر آنچه که باید درباره ی میوه خشک بدانید

دستگاه خشک کن

خشک کن سه کابین پلاس

خشک کن دو کابین پلاس

تلاش ما در این مجموعه همواره بیان مطالب و اطلاعات مفید برای شما همکاران و دنبال کنندگان عزیز بوده است

درباره ی ما

شرکت ماشین سازی تام صنعت تولید کننده دستگاه های هوشمند خشک کن دارای کنترل دما و رطوبت  و زمان

جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی با xps با دانسیته ی بالا

آموزش و پشتیبانی در کار با دستگاه تهیه میوه تازه و فرآوری و فروش میوه خشک از صفر تا صد

درارای یک سال ضمانت بی قید و شرط

ده سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش

مارا به دوستان خود معرفی کنید

بزای مشاوره با ما تماس بگیرید

09126351269    مهندس طیب لی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.