دستگاه خشک کن بهینه سازی شده

دستگاه خشک کن بهینه سازی شده

دستگاه خشک کن بهینه سازی شده از کاربردی ترین دستگاه ها در زمینه تولید انواع خشکبار همچون میوه خشک و سبزی خشک است

که در مدل های صنعتی و نیمه صنعتی (خانگی) ساخته می شوند.

امروزه با توجه به استقبال مردم از خشکبار، راه اندازی خط تولید میوه خشک ( چیپس میوه ) از کار های پرسود به شمار میرود.

انواع دستگاه های خشک کن و اینکه کدام یک مناسب کسب و کار شما خواهد بود

دقیقا آن چیزی است که در این مقاله به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

علاوه بر این کارشناسان ما با مشاوره رایگان آماده اند تا شما را در زمینه راهنمایی کنند.

دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن بهینه سازی شده

انواع دستگاه خشک کن میوه و سبزی

انواع دستگاه خشک کن میوه و سبزی توسط شرکت های سازنده طراحی و تولید می گردند تا بتوانند نیاز مشتریان خود را تامین نمایند.

شرکت تام صنعت هگمتان با بهره گیری از متخصصان و کارشناسان خبره در زمینه طراحی و تولید، توانسته است مدل های متنوعی از دستگاه های خشک کن را برای علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار در این زمینه فراهم آورد.

همچنین شما می توانید دستگاه خود را به صورت دلخواه سفارش دهید تا هم نیاز های خود را تامین کرده و هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

مدل های متداول در طراحی دستگاه خشک کن به شرح زیر است:

در جدول زیر مشخصات دستگاه های خشک کن تام صنعت به اختصار آمده است:
نام و مدل دستگاه هاظرفیت ورودیابعاد دستگاهوزن دستگاهتعداد و ابعاد سینیسوخت مصرفی
خشک کن مینی تک کابین DT100M40 کیلوگرم71*125*  cm 130100 کیلوگرم20 (50*60 cm )گاز یا برق
خشک کن تک کابین +DT101150 کیلوگرم200*130*220 cm350 کیلوگرم38 (72*72 cm)گاز، برق یا گازوئیل
خشک کن دو کابین +DT102300 کیلوگرم280*137*220 cm600 کیلوگرم74 (72*72 cm)گاز، برق یا گازوئیل
خشک کن سه کابین +DT103450 کیلوگرم360*132*220 cm700 کیلوگرم110      (72*72 cm)گاز، برق یا گازوئیل

این دستگاه ها از لحاظ تکنولوژی و فناوری ساخت به چند دسته تقسیم می شوند و هرکدام با ویژگی های خاص خود مناسب کار های گوناگونی می باشند.

شاید با تحقیق در وبسایت ها و مطالعه اطلاعات ارائه شده در آنها بتوانید مدلی را از مدل های جدول بالا را برای خود انتخاب کنید اما دستگاه های خشک کن میوه و سبزی برای استفاده های گوناگون از ویژگی های منحصربه فردی نسبت به یکدیگر بهره میبرند.

در ادامه سعی میکنبم تا با ارائه اطلاعات دقیق تر، شما در انتخاب مناسب ترین گزینه یاری نماییم.

سوخت مصرفی دستگاه های خشک کن

سوخت مصرفی دستگاه های خشک کن میوه و سبزی از طریق منابع مختلفی قابل تامین هستند. گاز، برق و گازوئیل از متداول ترین سوخت ها برای مشعل دستگاه می باشند.

انتخاب نوع انرژی مصرفی دستگاه معمولا به دو فاکتور بستگی دارد: اول قیمت سوخت در شهر یا کشور مورد استفاده دستگاه؛ دوم در دسترس بود آن سوخت.

قیمت هر یک از منابع انرژی در تمامی شهر های ایران ثابت است، اگرچه برخی از مراکز دارای برق و یا گاز با سهمیه دولتی هستند. بنابراین نمیتوان طرحی ثابت برای تمامی خریداران در نظر گرفت. به علاوه از این موضوع نباید غافل بود که سوخت مصرفی باید قابل تامین باشد؛ برای نمونه شهر یا روستایی که گاز کشی ندارد ناچارا سوخت مصرفی دستگاه خشک آن باید از برق و یا گازوئیل باشد.

ایده راه اندازی خشک کن های خورشیدی چند سالی است که در ایران مطرح است. ما نیز با تحقیق بر روی این مسئله و آزمون خطا های بسیار موفق تولیددستگاه های خشک با استفاده از گرمای خورشید شده ایم. سوختی که فوق العاده در هزینه تمام شده صرفه جویی کرده و محصولی با کیفیت را به دنبال نیز به دنبال دارد.

تفاوت دستگاه خشک کن کابینتی و تونلی

تنوع در دستگاه های خشک موجب شده تا خریداران آن بتوانند دستگاهی مناسب کسب و کار خود را خریداری نمایند. برای نمونه خشک کن های کانتینیوس برای کارخانه جات میباشد و خشک کن های کابینتی برای تولیدات کارگاهی مورد استفاده قرار میگیرند.

اکثر افرادی که برای راه اندازی کارگاه های کوچک جهت خود اشتغالی اقدام می کنند، سراغ دستگاه های کابینتی میروند.

دستگاه خشک کن کابینتی به دلیل داشتن کابین و سینی هایی که جهت بارگیری محصول استفاده می شود، قابلیت افزایش و کاهش تناژ ورودی محصول را دارد. به همین جهت این دستگاه های خشک کن به صورت سه کابین، دو کابین، تک کابین و مینی تک کابین طراحی شده است.
البته ظرفیت ورودی دستگاه ها با توجه به نوع محصول و میزان رطوبت آن دست خوش افزایش و کاهش است. در نمونه های دیگر دستگاه خشک کن کابینتی نیز با افزایش تعداد کابین و تعداد سینی ها، ظرفیت دستگاه افزایش داده می شود.

نوع دیگر این دستگاه، مدل تونلی آن است. روش کار این دستگاه ها به این شکل است که دستگاه شامل تسمه نقاله ای هست که طول آن حدود ۱۰ الی ۱۵ متر و در ۳ تا ۵ طبقه که در شرایط مشخص و کنترل شده، هوای داغ را به میوه و سبزیجات میدمد و باعث خروج رطوبت از آن ها می شود.

خشک کن های تونلی برای خشک کردن سبزیجات برگی و غیر برگی کاربرد دارند. خشک کن های تونلی نیازمند فضای بزرگتری نسبت به کابینتی می باشد به گونه ای که خشک کن را در طول حداقل ۱۵ متر و با در نظر گرفتن کوره، سیستم های سیرکولاسیون و دمنده ها فضای خطی معادل ۲۵ متر قرار داد.

بدنه خشک کن های میوه و سبزی

بدنه خشک کن های میوه و سبزی دارای سه جداره است که دو جداره بدنه اصلی و یک جداره شامل اسپویلر ها می باشد.

همچنین بدنه شامل یک لایه عایق حرارتی صنعتی است که می تواند مانع اتلاف حرارت و کاهش مصرف سوخت و همچنین گرم شدن محیط بیرون شود.

عایق بندی در برابر رطوبت نیز از دیگر عواملی هست که از اهمیت بالا برخوردار است. بدنه بیرونی دستگاه از فولاد ساخته می شود که با رنگ کوره ای که بسیار در برابر رطوبت مقاوم است رنگ میشود.

بدنه داخلی از ورق ضد زنگ گالوانیزه ساخته میشود.

سیستم گردش هوای داغ ( سیرکولاسیون)

سیستم گردش هوای داغ ( سیرکولاسیون ) در واقع موجب توزیع صحیح و یکنواخت هوای داغ داخل خشک کن میشود. این سیستم با استفاده از فن های دمنده و مکنده و اسپویلرهای خاص باعث خشک شدن یکسان میوه یا سبزی میشوند. این فناوری کمک می کند تا برای مثال یک خشک کن سه کابین با حدود ۴ متر طول که کوره در یکی از قسمت های انتهایی دستگاه قرار دارد، باید گرمای تولید شده آن توسط سیستم های انتقال حرارت طوری توزیع شود که میوه ای که در نزدیک ترین نقطه به کوره هست با میوه ای که با بیشترین فاصله است از کوره قرار دارد کاملا یکسان خشک شود.

 

درباره ی ما

شرکت ماشین سازی تام صنعت تولید کننده دستگاه های هوشمند خشک کن دارای کنترل دما و رطوبت  و زمان

جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی با xps با دانسیته ی بالا

آموزش و پشتیبانی در کار با دستگاه تهیه میوه تازه و فرآوری و فروش میوه خشک از صفر تا صد

درارای یک سال ضمانت بی قید و شرط

ده سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش

مارا به دوستان خود معرفی کنید

بزای مشاوره با ما تماس بگیرید

09126351269    مهندس طیب لی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.