نکات کلیدی انتخاب مناسب دستگاه میوه خشک کن

اولین و احتمالاً اغوا کننده ترین فواید خوردن میوه خشک ، مواد مغذی موجود در یک بسته کوچک و میان وعده است.

مواد مغذی موجود در میوه های خشک شامل ویتامین A ، ویتامین K ، پلی فنول ها و البته فیبر است. تعداد فیبر موجود در میوه ها مخصوصا میوه های خشک زیاد است .

با توجه به محبوبیت میوه خشک در کشور ما همچنین استفاده از دستگاههای میوه و سبزی خشک کن،دانستن برخی از نکات هنگام خرید این دستگاه مهم میباشد.

طراحی و تولید میوه خشک کن ها در سه نوع صنعتی و نیمه صنعتی و خانگی انجام میشود،بنابراین برای انتخاب میوه خشک کن مناسب توجه به ظرفیت تولید و کاربرد حائز اهمیت است.

اولین و مهمترین نکته هنگام انتخاب میوه خشک کن سیرکولاسیون مناسب و بهینه است . نداشتن سیرکولاسیون مناسب باعث میشود که خشک کردن محصول مورد نظر به صورت کاملاً همگن و به طور یکسان امکان پذیر نیست،یعنی سیرکولاسیون مناسب باعث خشک شدن یکنواخت میوه ها میشود.

نکته مهم دیگری که هنگام خرید دستگاه میوه خشک کن باید به توجه کرد، سیستم گرمایش دستگاه خشک کن می باشد.

در کشور ما با توجه به هزینه مصرف انرژی برق، که بسیار بالا میباشد و مقرون به صرفه هم نیست هر چه توان مصرفی وسیله برقی کمتر باشد، انرژی کمتری هم مصرف می کند اما در دستگاههای میوه خشک کن توان مصرفی بالایی دارند، سریعتر گرم می شوند ولی گرانتر و مصرف برق بیشتری هم دارند.

در بیشتر مناطق ایران دسترسی به گاز وجود دارد و  استفاده از گاز از اتلاف انرژی و تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری میکند. به طور کلی مدلهای با ظرفیت بالا و صنعتی حتما باید از دستگاه های با سوخت گاز استفاده کنند .

سومین نکته عایق و جنس بدنه دستگاه، سینی ها و ترولی ها، سیستم الکترونیکی دستگاه است که جنس بدنه ی استیل و یا گالوانیزه رنگ کوره ای بهترین انتخاب است زیرا دارای مقاومت بالایی در مقابل دما و رطوبت است .جنس سینی دستگاه نیز عموما گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک است.

دستگاه هایی با عایق کاری مناسب ارتباط مستقیمی با کاهش مصرف سوخت شما دارد.

خدمات پس از فروش نکته بعدی دستگاه های میوه خشک کن است.خرید دستگاه با برند معتبر و خدمات پس از فروش نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد تا در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رفع آن توسط تولید کننده  وجود داشته باشد.

در انتها دستگاه‌های میوه خشک کن موجود در تام صنعت را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

جهت دریافت مشاوه می‌توانید با شماره‌ی

02156443963

تماس بگیرید.