اولویت های مهم در انتخاب روش های خشک کردن

اولویت های مهم در انتخاب روش های خشک کردن

اولویت های مهم در انتخاب روش های خشک کردن

اولویت های مهم در انتخاب روش های خشک کردن

برای اینکه هر محصول کشاورزی به صورت مناسبی خشک شود، باید در انتخاب روش خشک کردن ودستگاه مورد استفاده دقت کرد. فرایند خشک کردن علاوه بر صرف زمان زیاد، انرژی فراوان صرف می کند و بر کیفیت محصول نهایی مؤثر است.به همین دلیل باید توجه کرد که در ابتدا هدف20 آشنایی با خشک کن های کشاورزی از خشک کردن یک ماده غذایی یا محصول کشاورزی چه چیزی است و چه شاخصی در محصول خشک شده مهم است.

پس بعد از آن با توجه به انرژی مصرفی و هزینه های محتمل باید روش مناسب را انتخاب کرد. با انجام فرایند خشک کردن، بسیاری از ویتامین ها، آنزیم ها، اسیدهای آمینه و مواد رنگی موجود در میوه تازه افت زیادی پیدا می کند و حتیدر برخی موارد از بین می رود. بنابراین نباید انتظارداشت که پس از خشک کردن، بسیاری از خواص میوه های تازه نظیر ویتامین ها در محصول نهایی حفظ شود.

شاخص های مختلف

برای فرایند خشک کردن هر محصول کشاورزی علاوه بر زمان و انرژی مصرف شده بایدشاخص های دیگری را به عنوان شاخص های کیفی در نظر گرفت که با کنترل شرایط فرایندخشک کردن، تغییرات آنها در محصول نهایی محسوس و سنجش پذیر باشد و با پیش فرض های اولیه ما متناقض نباشد. مثلاً برای خشک کردن محصولات خشکباری نظیر کشمش، پسته، بادام وبرگه ها شاخص های باارزشی چون طعم، رنگ،وضعیت ظاهری و بازارپسندی در قالب آزمون های آشنایی با خشک کن های کشاورزی 21حسی، میزان آلودگی های محیطی و تغییرات فیزیکی در مدت انبارمانی در کنار شاخص های رطوبت نهایی محصول، زمان خشک شدن و انرژی مصرف شده می تواند برای ارزیابی های عمومی کفایت کند.

برای ارزیابی های دقیق تر، شاخص هایی همچون تغییرات بافت، تغییرات در اسیدهای آمینه و تغییرات چربی، پروتئین و شاخص های دیگر می تواند ارزیابی دقیق تری از روش مورد استفاده برای کیفیت محصول خشک شده ارائه دهد. شایان ذکر است برای هرمحصول بهتر است تغییرات دو تا پنج شاخص اصلی در کنار شاخص های مهم انبارمانی برای نگهداری بلندمدت در نظر گرفته و تغییرات آنها با یکدیگرمقایسه شود.

 

خدمات ویژه ی تام صنعت

دستگاه خشک کن تک کابین

هر آنچه که باید درباره ی میوه خشک بدانید

دستگاه خشک کن

خشک کن سه کابین پلاس

خشک کن دو کابین پلاس

تلاش ما در این مجموعه همواره بیان مطالب و اطلاعات مفید برای شما همکاران و دنبال کنندگان عزیز بوده است

درباره ی ما

شرکت ماشین سازی تام صنعت تولید کننده دستگاه های هوشمند خشک کن دارای کنترل دما و رطوبت  و زمان

جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی با xps با دانسیته ی بالا

آموزش و پشتیبانی در کار با دستگاه تهیه میوه تازه و فرآوری و فروش میوه خشک از صفر تا صد

درارای یک سال ضمانت بی قید و شرط

ده سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش

مارا به دوستان خود معرفی کنید

بزای مشاوره با ما تماس بگیرید

09126351269    مهدس طیب لی

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.