دستگاه میوه خشک کن خورشیدی

میوه خشک کن خورشیدی

هزاران سال است که مردم از میوه ها و سبزیجات خشک شده استفاده می کنند . فن‌آوری‌های جدید ،تکنیک‌های تغییر یافته را به ارمغان آوره اند، اما در حال حاضر افزایش تقاضا برای غذاهای طبیعی سالم و کم‌هزینه و نیاز به درآمد پایدار، خشک‌کردن خورشیدی را به عنوان جایگزینی مفید برای محصولات مازاد مطرح می‌کند.
میوه های خشک سرشار از ویتامین و پروتئین هستند. آنها همچنین ایمنی بدن را تقویت می کنند و از بیماری های مانند کلسترول و دیابت جلوگیری می کنند. بیشتر میوه‌های خشک سرشار از مواد معدنی، پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها هستند. میوه های خشک جایگزینی عالی و سالم برای میان وعده های روزانه هستند.
یکی از راهها که میتوان ماندگاری میوه ها را افزایش داد و ویتامین ها و مواد معدنی آنها را حفظ کرد خشک کردن میوه ها به وسیله دستگاه خشک کن خورشیدی میباشد.
سه نوع دستگاه خشک کن خورشیدی وجود دارد در بازار تولید و به فروش میرسند .
خشک کن خورشیدی مستقیم
خشک کن خورشیدی غیرمستقیم
خشک کن های حالت مختلط
خشک کن های خورشیدی ترکیبی
خشک کن خورشیدی،یک دستگا کارآمد و اقتصادی برای خشک کردن مداوم محصولات غذایی کشاورزی به طور بالقوه جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی در کشورهای در حال توسعه میباشد. خشک کردن فرآیند حذف رطوبت از مهمترین محصولات کشاورزی مانند میوه ها و سبزیجات است.
این فرآیند به طور گسترده ای برای حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی استفاده می شود.
میوه ها و سبزیجات باید با کیفیت خوب نگهداری شوند زیرا دارای مواد مغذی بسیار بالایی هستند. بهترین راه برای حفظ ارزش غذایی آن، تازه نگه داشتن اقلام است. روش‌های متعددی برای این نگهداری وجود دارد، اما خشک کردن ،رایج‌ترین روش نگهداری مواد غذایی است، زیرا عمر نگهداری آن افزایش می‌یابد.
از انرژی خورشیدی برای خشک کردن ماهی و محصولات کشاورزی مانند کاکائو، قهوه، پنبه، تنباکو، ذرت، چای استفاده می شود. انواع مختلفی از سیستم های خشک کن خورشیدی برای محصولات غذایی کشاورزی موجود است.
مزایای استفاده از میوه خشک کن خورشیدی
عملیات خشک کردن سریعتر انجام میشود زیرا داخل خشک کن ،گرمتر از بیرون است.
به دلیل سرعت زیاد خشک کن ،خطر فاسد شدن کمتر است ؛ زیرا اگر فرآیند خشک کردن کند باشد، میوه شروع به تخمیر می کند و محصول فاسد می شود.
محصول را در برابر مگس، آفات، باران و گرد و غبار محافظت می کند.
صرفه جویی در نیروی کار
محصول را می توان در طول شب یا در هنگام باران در خشک کن قرار داد
کیفیت محصول از نظر مواد مغذی، بهداشتی و رنگ بهتر است

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.