انواع خشک کن خورشیدی

انواع خشک کن خورشیدی

انواع خشک کن خورشیدی

انواع خشک کن خورشیدی

خشک کن خورشیدی برحسب روش گر مشدن به چند دسته طبق هبندی میشود. در حالت کلی، خشک کن خورشیدی به دو گروه اصلی غیرفعال (گردش طبیعی هوا) و فعال(گردش اجباری هوا)تقسی مبندی میشود: • در سیستم غیرفعال، هوا به طور طبیعی گرم م یشود و بر اثر جریان طبیعی باد در میان لای ههای محصول به حرکت درمی آید. • در سیستم فعال، جریان هوای گرم ازطریق فنهای مکنده یا دمنده در لابه لای محصول به حرکت درم یآید.خشک کن های خورشیدی فعال و غیرفعال را میتوان به سه دسته طبقه بندی کرد که در طراحی و اجزای تشکیل دهنده و روش به کارگیری انرژی خورشید با هم تفاوت دارند: ۱- خشک کن خورشیدی از نوع یکپارچه یا مستقیم در روش مستقیم، با تابش مستقیم خورشید بر محصول، عملیات خشک شدن صورت میگیرد. در این نوع خشک کن، محصول روی سینی هایی که در محفظ های با درِ شیشه ای قرار دارد، پهن میشود. تابش مستقیم خورشید باعث خشک شدن محصول میشود.

۲- خشک کن خورشیدی از نوع توزیعی یا غیرمستقیم در روش غیرمستقیم،

هوا روی صفحه سیاه رنگی به نام «صفحه جاذب » جریان پیدا م یکند و بر اثر جذب انرژی حرارتی خورشید، گرم میشود. سپس هوا از محصول عبور م یکند و باعث خش کشدن آن میشود. هوا عموماً به وسیله دمند های برقی یا در مناطق بادخیز به صورت طبیعی جریان مییابد  ۳- خشک کن های خورشیدی از نوع ترکیبی در روش ترکیبی، از هر دو سیستم گرمایشی مستقیم و غیرمستقیم استفاده میشود؛ به این ترتیب که هوا پس از عبور از صفحه جاذب، گرم میشود و در زیر سین یهای محصول جریان پیدا میکند. ازطرفی
محفظه سینی های محصول، سطح شیشه ای شیبداری دارد که ازطریق آن، خورشید به صورت مستقیم به محصول میتابد خشک کن های خورشیدی خانگی در کشور با این هدف ساخته میشود که از انرژی رایگان خورشید برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و تولید انواع خشکبار و سبزیجات خشک استفاده شود. این امر از امور ضروری و بسیار مهم در کشاورزی و صنایع غذایی است. خشک کن ها خورشیدی با استفاده از انرژی خورشید میتوانند گرمای لازم را تأمین کنند. ب یشک تولید خشک کن با بازده و عملکرد و بهره وری مناسب و هزینه کم، زمینه را برای گسترش به کارگیری این دستگاه فراهم میکند.

 

 

خشک کردن گیاهان دارویی

خدمات ویژه ی تام صنعت

دستگاه خشک کن تک کابین

هر آنچه که باید درباره ی میوه خشک بدانید

دستگاه خشک کن

خشک کن سه کابین پلاس

خشک کن دو کابین پلاس

تلاش ما در این مجموعه همواره بیان مطالب و اطلاعات مفید برای شما همکاران و دنبال کنندگان عزیز بوده است

درباره ی ما

شرکت ماشین سازی تام صنعت تولید کننده دستگاه های هوشمند خشک کن دارای کنترل دما و رطوبت  و زمان

جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی با xps با دانسیته ی بالا

آموزش و پشتیبانی در کار با دستگاه تهیه میوه تازه و فرآوری و فروش میوه خشک از صفر تا صد

درارای یک سال ضمانت بی قید و شرط

ده سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش

مارا به دوستان خود معرفی کنید

بزای مشاوره با ما تماس بگیرید

09126351269    مهندس طیب لی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.