خشک کن کن خورشیدی طبیعی

خشک کن کن خورشیدی طبیعی

خشک کن کن خورشیدی طبیعی

خشک کن کن خورشیدی طبیعی

در این خشک کنها فقط از انرژي محیطی استفاده می شود و هوا، دراثر جابجائی طبیعی گرم شده، توسط هواکش جریان می یابد. خشک کنهاي خورشیدي طبیعی در جاهایی که منبع انرژي قابل دسترسی وجود ندارد، جایگزین روشهاي خشک کردن در هواي باز سنتی شده اند. این خشک کنها در مقایسه با روشها ي سنتی بعلت داشتن حصار از ضایعات و خسارات وارده به محصول در اثر باران، گرد و غبار، حشرات، پرندگان، حیوانات و آلودگی از طریق هوا جلوگیري کرده و باعث بهبود کیفیت محصولات میشوند. خشک کنهاي کابینی ساده ترین و ارزانترین نوع خشک کنهاي خورشیدي هستند. که معمولاً براي خشک کردن محصولات کشاورزي از قبیل میوه ها، سبزیها و ادویه ها در مقادیر کم استفاده میشوند.

مواد اولیه

این خشک کنها از محفظه اي تشکیل شده اند که سطح جنوبی آنها از مواد شفاف مثل شیشه و فویل پوشیده شده است که همانند یک سقف، محصولات را از گزند باران و آلودگی حفظ می کند. ظرفیت این خشک کنها را می توان با افزایش مساحت خشک کن افزایش داد. اگر پوشش آن پلی اتیلن باشد دماي داخل خشک کن 5 تا 8 درجه سانتی گراد و اگر شیشه اي باشد 15 تا 18 درجه سانتی گراد بالاتر از دماي محیط خواهد بود. یکی دیگر از روشهاي افزایش ظرفیت خشک کن، بدون افزایش مساحت آن، استفاده از سینی ها یا قفسه هاي چند طبقه است. لایه هاي نازکی از میوه ها، سبزي ها و غیره جهت خشک شدن روي قفسه هاي مشبک پهن می شوند.

سطح جنوبی خشک کن شفاف و دیواره هاي عقب و کف آن سیاه رنگ و عایق دار می باشد. بدلیل اینکه روي قسمتی از قفسه ها یا سینی هاي پایین تر سایه می افتد، باید یک کلکتور خورشیدي براي تولید انرژي مورد نیاز به محفظه خشک کن متصل شود. جریان هوا از طریق جابجایی طبیعی از میان کلکتور و مواد موجود در قفسه ها عبور کرده و هواي مرطوب از دریچه هاي بالا خارج می شود. اثر ترموسیفونی موثر بر جریان هواي مورد نیاز را می توان با استفاده از هواکش افزایش داد. براي ایجاد اثر هواکش جهت تامین جریان هواي مورد نیاز، باید ارتفاع خشک کن کافی باشد.

 

 

خشک کردن گیاهان دارویی

خدمات ویژه ی تام صنعت

دستگاه خشک کن تک کابین

هر آنچه که باید درباره ی میوه خشک بدانید

دستگاه خشک کن

خشک کن سه کابین پلاس

خشک کن دو کابین پلاس

تلاش ما در این مجموعه همواره بیان مطالب و اطلاعات مفید برای شما همکاران و دنبال کنندگان عزیز بوده است

درباره ی ما

شرکت ماشین سازی تام صنعت تولید کننده دستگاه های هوشمند خشک کن دارای کنترل دما و رطوبت  و زمان

جنس بدنه از ورقه های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک کارخانه ای عایق حرارتی با xps با دانسیته ی بالا

آموزش و پشتیبانی در کار با دستگاه تهیه میوه تازه و فرآوری و فروش میوه خشک از صفر تا صد

درارای یک سال ضمانت بی قید و شرط

ده سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش

مارا به دوستان خود معرفی کنید

بزای مشاوره با ما تماس بگیرید

09126351269    مهندس طیب لی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.